torsdag 7 november 2013

Tips på fars-dags-present......

 
På söndag är det fars dag. Eftersom jag och min far inte bor i samma stad så brukar jag fira honom med något litet som går att skicka med den traditionella posten. Ibland har det varit något som barnen har tillverkat men i år blir det något jag har tillverkat -
en lite pimpad reflex att bära i höstmörkret.

 
Den pimpade reflexen består av:
- garnsnodd ca 40 cm
- traditionell reflex inhandlad på Clas Ohlson
- transparent krympplast från Panduro som jag dekorerat på med en vattenfast penna
- små nyckelringar inhandlade på Panduro
 
 
 
Garnsnodden kan man byta ut mot ett sidenband, läderrem eller kanske en tunn kedja.
Krympplasten kan bytas ut mot några pärlor eller varför inte en namnbricka. För att inte mamma skulle bli avundsjuk så gjorde jag en till henne också (får väl komma ihåg pappa på mors dag...). Det är ju bra om de båda syns i höstmörkret.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar