lördag 20 september 2014

Lillebrors rum..........

Sen vi byggde till ett rum har vi velat mycket fram och tillbaka vem som ska ha vilket rum. Men nu har vi kommit fram till att barnen får rummen på nedre plan och vi tar det lilla nybyggda rummet på övre plan. Just nu känns det som en bra lösning men man vet aldrig hur det ser ut i framtiden.
 
Lillebror fick ju ta över vårt gamla sovrum har fått leva med medaljongtapet fram till nu. Jag letade länge efter den rätta tapeten men till slut hittade jag vad jag sökte. Nu börjar det likna ett mysigt barnrum och jag tycker att tapeten av någon anledning för tankarna till böckerna om katten Findus........
 
Före tapetsering
 
 
Efter tapetsering
 
För två helger sedan var det dags. Vi hade aldrig tapetserat förut men det var riktigt roligt! Det var inte så krångligt som jag hade föreställt mig.
Och det var så kul att se så snabbt resultat.
 
 
Före
 
 
Efter
 
 
 Före


Efter
 
Ovanför sängen sitter ett familjeporträtt målat av lillebror i vattenfärg. Målningen hänger i en byxgalge på en spik. Har inte riktigt bestämt färgskalan ännu utan har tagit det som vi hade men det lutar åt att jag fortsätter med det ljust gröna och blått i olika nyanser.
Nu är det bara gardiner, taklampa, måla väggar och resten av rummet kvar...... 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar