torsdag 22 augusti 2013

Rum för en skoltjej...........

 
 
Innan lillebror och vi bytte sovrum fick storasyster erbjudandet om att
 överta vårt sovrum. Men hon tackade nej. Hon förklarade att hon helt enkelt
tycker om sitt rum, speciellt efter att vi målade om i en ljusgrön nyans i våras.
Jag föstår henne, hela rummet känns sommar.
 
Jag tycker att hon har lite för mycket möbler på rummet och frågade henne
om hon ville bli av med korgstolen. "Nej, absolut inte! Det är ju bästa Ipadhörnan!
Då kan jag ladda paddan medan jag använder den."
(sitter nämligen ett eluttag bakom stolen.....)
 
Säng, korgstol och trasmatta från IKEA. Pysselkista från en liten inredningsbutik i Gustavsberg som jag tyvärr inte minns namnet på.
Den randiga kudden i stolen är sytt av tyg från IKEA. 
 Spetsgardinerna är efter min mormor.
 

 
Flodis är adopterad från IKEA och fungerar super som gosig kudde.
Grönmönstrad kudde från Jysk.


 
Gumman har själv fixat ordningen på fönsterbrädan där bland annat lite av snäcksamlingen från Kreta får vara med. Hon har även själv prytt gardinstången
med foton, kort och pyssel från fritids.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar