torsdag 3 november 2011

Tvätten är min lott här hemma..........

....och den blir ju så mycket trevligare om man har lite fint runt omkring sig! Jag håller på och planerar för en upp-piffning av tvättstugedelen i vårt badrum men jag har inte hunnit längre än inköp av burkar till tvättmedel. Måste vänta på att mormor och morfar kan vara barnvakt någon helg. Så mer om det framöver.......

 Rottingkistan från IKEA har hängt med länge och har använts som både soffbord och förvaring av dynor till utemöblerna. Men nu står den i badrummet och ska framöver användas till förvaring av handdukar och sängkläder. Men är också jättebra att vika och sortera tvätten på. Med på bild hamnade en ärvd hemvävd och broderad diskhandduk från min farmor, min nyinköpta och redan älskade stickade over-size-klänning från H&M samt jeans och jeansväst till min dotter från samma butik.
 Stryka blir också mycket roligare med ett vackert strykbordsöverdrag :-)

Tvättkorgen i rotting i samma serie som kistan har också varit med många år och tillsammans gör de att det känns mer ombonat i det annars helkaklade badrummet/tvättstugan.